הרצוג לאוצר: פרסמו היום את הקריטריונים לפיצוי עסקים בדרום

    שלמה בן יוסף No Comments on הרצוג לאוצר: פרסמו היום את הקריטריונים לפיצוי עסקים בדרום
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג פנה הבוקר למשרד האוצר ולרשות המיסים על מנת שיבטלו את ההוראה שמונעת שיפוי ממי שעובד במקומות עבודה ממוגנים. לפי ההוראה עובדים שלא יגיעו למקום עבודתם לא יקבלו פיצוי אם מקום העבודה ממוגן. ההוראה כוללת גם מקומות עבודה הנמצאים במעגל הראשון מגבול הרצועה.

    "אני פונה לאוצר בעקבות פניות רבות של תושבים אלי. מערך השיקולים צריך להיות מופנה לכך שעסקים ועובדים יקבלו שיפוי מלא על הנזק שנגרם להם במהלך המלחמה. שלילת השיפוי לא מביאה בחשבון הורים שאינם רוצים להשאיר את ילדיהם לבד תחת האש או נפגעי חרדה שאינם יכולים להגיע לעבודה?".

    כמו כן דורש הרצוג לנסח מחדש כללים לשיפוי עסקים קטנים. הפניה נעשתה בעקבות ניסיון העבר אז שופו עסקים באופן חלקי בלבד. לכן, לטענת הרצוג, יש לקבוע מחדש את הקריטריונים על מנת להבטיח שיפוי מלא של ההפסדים בגין המצב הביטחוני. המסלולים הנוכחיים לפיצוי כפי שהופעלו במבצע עמוד ענן ובמבצע עופרת יצוקה הבטיחו שיפוי חלקי בלבד לבעלי עסקים. מנתוני אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר עולה כי הנזק הכלכלי לעסקים ממבצע עמוד ענן עמד על 450 מיליון ש"ח. ישנם כ 25,600 עסקים קטנים באזור ה-40 קילומטרים, מהם כ-80% נסגרו בזמן מבצע עמוד ענן.

    הרצוג: "האוצר חייב לפרוס רשת ביטחון כלכלית בפני העסקים בדרום על מנת שלא יתמוטטו. העסקים האלו חיוניים לפיתוח הדרום ויישארו שם גם אחרי שכל המצלמות יתקפלו מהאזור".



    0 תגובות